Prokurátorka Krajskej prokuratúry Bratislava poukázala, že zásady parkovania v zónach prijaté v októbri 2022 sú v rozpore s cestným zákonom. Petržalský parkovací systém (PPS) podľa nej koná aj v rozpore s VZN hlavného mesta o dočasnom parkovaní motorových vozidiel.
Podľa cestného zákona zavedenie a prevádzka systému rezidenčného parkovania (parkovacia politika alebo dočasné parkovanie) nie je výkonom miestnej štátnej správy. Tou je len „určenie použitia dopravných značiek, dopravných zariadení a povoľovanie vyhradených parkovísk“.
Denne volajú na mestskú políciu ľudia, kde nahlasujú parkovanie vozidiel. Obyvatelia Petržalky sa navzájom udávajú namiesto aktívnemu prístupu k samospráve s dôrazom na budovanie parkovacích miest.
Magistrát pre parkovanie okrem reštrikcii neurobil nič. Ako občan Petržalky by ma zaujímalo, koľko miliónov sa minulo na systém parkovania a maľovanie čiar.
Negatívny príklad je rozvíjajúci sa komplex Slnečnice. Investor nevybudoval žiadny parkovací dom, situácia je taká, že v strede komplexu sú samé závory a pracovník, ktorý hneď vyštartuje k zaparkovanému autu s kontrolou.
Ďalšie kritické miesto je na výpadovke Rusovská cesta pri komplexe Slnečnice, kde parkuje v odstavnom pruhu aj viac ako 50 aut, ktoré vzhľadom na frekventovanú cestu predstavujú potencionálne nebezpečenstvo.
Magistrát nevie nič iné ponúknuť ako zníženie rýchlosti, namiesto toho aby sa doprava plynulo pohybovala z mesta von. Bratislava, čo sa týka plynulej dopravy, ktorú zabezpečujú podjazdy a nadjazdy pre autá je niekde v 18 storočí. Smutný príklad riešenia dopravy je pri komplexe Slnečnice s kruhovým objazdom a následne zúžená cesta smerom na Jarovce a Rusovce.
Petržalka má 150 tisíc obyvateľov a len zopár ľudí, ktorí komunikujú zo samosprávou problém parkovania a ostatní len pasívne znášajú stále väčší problém s parkovaním.
Občan rozhoduj sa racionálne a nie emočne !
Informácie menia svet, preposielaj, zdieľaj a požaduj !
Celá debata | RSS tejto debaty