Priorita je bezpečnosť, nie pokuty!

Je úlohou mestskej polície merať šírku vozovky pri zaparkovaných autách alebo by mala riešiť dôležitejšie úlohy?

Ak prídu policajti k zaparkovanému vozidlu a namerajú menej ako 300 cm, automaticky nasleduje pokuta. Nezaujíma ich argument, že nemáte kde parkovať, neblokujete komunikáciu, autá môžu prechádzať. Paradoxom je, že pri 295 cm dostanete pokutu.

Mali by sme však vedieť, že mestská polícia reaguje, až na podnet občanov. Často to býva sused za oknom, ktorý sa nudí, alebo podnikateľ, ktorému chýbajú parkovacie miesta pre firmu, ktorú zriadil v obytných priestoroch.

Občania, ktorí voláte na mestskú políciu kvôli parkovaniu, vedzte, že polícia má chrániť majetok občanov, životné prostredie, školy a verejné priestranstvá. Ich prioritou je ochrana občanov, majetku a nie meranie šírky komunikácie.

Mestské riadenie parkovacej politiky je často nelogické a nespravodlivé. Mesto by sa malo sústrediť na zlepšenie infraštruktúry a hľadanie reálnych riešení, nie na zbieranie peňazí cez pokuty. Systém pokút za parkovanie sa stal jednoduchým spôsobom, ako napĺňať mestskú pokladnicu namiesto toho, aby sa investovalo do trvalo udržateľných riešení.

Chýba koncepčné plánovanie. Vytváranie nových rezidenčných a komerčných zón bez zohľadnenia potreby parkovacích miest vedie k chaosu a frustrácii medzi občanmi. Každý nový projekt by mal mať povinnosť riešiť aj dostatok parkovacích miest. Bez toho sa situácia len zhoršuje.

Politici by mali prestať ignorovať reálny problém nadmerného počtu áut a nedostatku parkovacích miest. Namiesto toho, aby sa podporovali alternatívne formy dopravy ako cyklotrasy, pešie zóny či hromadná doprava, uprednostňuje sa parkovacia represia. Cieľ je:

  1. Prioritne investovať do parkovacích kapacít a riešení.
  2. Posilniť a zlepšiť verejnú dopravu tak, aby bola skutočnou alternatívou pre obyvateľov.
  3. Zaviesť reálnu reguláciu automobilového priemyslu, aby sa zabránilo nadprodukcii vozidiel a zbytočnému preťaženiu miestnej infraštruktúry.

Zle riadené mestské politiky majú priamy dopad na kvalitu života občanov. Mesto by malo byť miestom pre ľudí, nie len pre autá.

Občan rozhoduj sa racionálne a nie emočne !

Informácie menia svet, preposielaj, zdieľaj a požaduj !

2. pilier po 20 rokoch: Komu naozaj slúži?

22.09.2025

1. pilier je povinný, štátom riadený priebežný dôchodkový systém. „13. dôchodok“ nie je v skutočnosti dôchodok, ale mimoriadna sociálna dávka vyplácaná raz ročne zo Sociálnej poisťovne. Jeho výška ani existencia nie sú garantované zákonom a môžu sa meniť podľa rozhodnutí vlády a stavu štátneho rozpočtu. Výhoda: Okamžitý prínos počas života – každý [...]

2.pilier: problém, čo kričí po riešení

19.09.2025

Súčasný druhý pilier nie je ani 1. pilierom (solidárnym), ani III. pilierom (doplnkovým sporením). Ide o povinný odklon zo solidarity – a práve to je jeho základná chyba. Hlavné problémy PovinnosťNa rozdiel od skutočného III. piliera je vstup do 2. piliera povinný (automatický). Obmedzuje slobodu individuálneho rozhodovania. Zdroj financovania3.pilier sa financuje nad rámec [...]

Druhý pilier: Ako sme prišli o miliardu eur?

18.09.2025

Každý, kto niekedy prišiel o peniaze, pozná ten dusivý pocit bezmocnosti. Teraz si predstavte, že o ne prichádzate celé roky – a vôbec o tom neviete. Presne toto sa odohrávalo (a stále odohráva) takmer dvom miliónom Slovákov v druhom pilieri. A rozsah tohto odlivu je šokujúci. Nejde o žiadne konšpirácie. Ide o tvrdé čísla. Čísla, ktoré jasne ukazujú, že systém [...]

Rím, taliansko, protest, pásmo Gazy, Palestína

Masívne demonštrácie v Taliansku: desaťtisíce ľudí protestuje za Gazu, robotníci blokujú prístavy. Polícia nasadila vodné delá

22.09.2025 16:40

Keď sa pochod v Miláne blížil k americkému konzulátu, niektorí protestujúci začali kričať "zabijaci" a demonštranti tiež pálili americkú vlajku.

raši

Raši: Je kľúčové pripraviť sa na krízové situácie vopred, prevencia je lacnejšia

22.09.2025 16:37

Krízové riadenie a civilná ochrana dlhodobo zostávali akosi bokom, uviedol minister.

vojna rusko ukrajina robotické vozidlo

Nenápadní pomocníci. Ako ukrajinské minitanky menia vojnu a zachraňujú životy na fronte

22.09.2025 16:30

Na bojovom poli Ukrajiny čoraz viac robotických vozidiel chráni životy vojakov pred smrtiacimi dronmi a plnia nebezpečné úlohy, čím sa minimalizujú straty.

Marek Krajčí

Krajčí upozorňuje na ohrozenie peňazí z plánu obnovy pre nemocnicu v Bojniciach

22.09.2025 16:15

Krajčí si myslí, že vzhľadom na rozhodnutie ÚVO bude mať SR veľký problém dostať od Európskej komisie financie na tento projekt.

teater

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 135
Celková čítanosť: 297136x
Priemerná čítanosť článkov: 2201x

Autor blogu

Kategórie