Poistenec ZP Dôvera sa ocitol vo vážnom zdravotnom stave, ktorý si vyžadoval urýchlené vyšetrenie odborným lekárom. Po prvotnom telefonickom kontakte s poisťovňou bola podaná žiadosť o termín aj prostredníctvom online formulára na webovej stránke poisťovne, avšak nebola doručená žiadna odpoveď.
V dôsledku pretrvávajúcich bolestí a kritického stavu bolo potrebné kontaktovať lekárov s požiadavkou na rýchle vyšetrenie. Väčšina oslovených odborníkov ponúkla termíny s čakacou dobou 30 dní alebo viac.
Po troch dňoch poisťovňa informovala, že žiadosť bola zaevidovaná a ubezpečila, že prebieha hľadanie vhodného odborníka. Následne bol zaslaný e-mail s zoznamom lekárov, na ktorých sa mal poistenec obrátiť. Tento zoznam nebol prínosný, pretože väčšina uvedených lekárov bola už kontaktovaná.
Bola kontaktovaná aj nemocnica Bory, kde bolo oznámené, že niektoré pracoviská ešte nie sú otvorené, napriek ich propagácii ako špičkového zdravotníckeho zariadenia.
Táto situácia zdôrazňuje obmedzenia súčasného systému zdravotných poisťovní v oblasti včasnej dostupnosti zdravotnej starostlivosti. Je potrebné, aby sa vláda a Ministerstvo zdravotníctva SR začali aktívne venovať hodnoteniu fungovania zdravotných poisťovní a preverili, či súkromné poisťovne dostatočne napĺňajú potreby pacientov.
Súkromné zdravotné poisťovne Union a Dôvera v marci 2024 vyplatili svojim akcionárom 24,5 milióna eur. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou upozornil, že akcionárom Dôvery bolo za posledných 15 rokov vyplatené na dividendách viac ako 500 miliónov eur.
Občan rozhoduj sa racionálne a nie emočne !
Informácie menia svet, preposielaj, zdieľaj a požaduj !
ARTÚRE , lebo KAPITALIZMUS , alebo LEBO... ...
ak máš vo svojej hlavičke / ale v tej, ktorú... ...
ARTÚRE , mali by sa iste učiť od štátnej VZP s... ...
zrejme si nepochopila pointu môjho príspevku,... ...
A pacient je len rukojemníkom medzi... ...
Celá debata | RSS tejto debaty